Trénink 17.3 - 23.3. Co tak ten trénink trošku zrychlit

IMG 4608Jarní teplé počasí provokuje ke zrychlení tréninku a zvýšení intenzity. V mém podání to samozřejmě není nic závratného. Přece jen jako ultramaratonec neběhám zrovna super rychle. Důvodem pro zařazení těchto tréninkových jednotek je, že zlepšení rychlosti v tempu na 10km mi umožňuje zrychlit na maraton a potažmo i na 100 km. Pomáhá to i na dlouhých ultramaratonech, protože tělo a svaly jsou připraveny na větší zátěž. Teplé počasí mi náramně vyhovuje, protože se tak lépe adaptuji na jarní padesátku v CastelBolognese (mimochodem jsou stále volná místa) a potom na květnovou 100mílovku na Key West (FL). 

 

Pondělí

20 x 400m za 78s, MK 200m.
Oblíbená varianta tréninku tentokrát v tempu 3:15 min/km
Celkem 36 km

Úterý

Kopce 10 x 600 m, MK.
Udržování těch zbytků běžecké síly co mi ještě zbyla.
Celkem 32 km

Středa

Dlouhý běh 42 km, průměrné tempo 5:05 min/km

Čtvrtek

Tempo 5 x 2 km za 6:40, pauze 2 minuty
Další varianta trochu pomalejšího tempového tréninku. Oproti minulému týdnu jsem to zvládl celkem bez problémů.
Celkem 34 km

Pátek

Volný běh 12 km v tempu 5:30 min/km

Sobota

Běh Lužánkami – 8 km, 00:24:46 3. místo celkově, 1. místo M40
Docela zábavné je, že tenhle závod jsem běžel už jako starší žák téměř před třiceti lety. Mám radost z toho, že atmosféra a počty startujících už překonaly to, co mi uvízlo v paměti z té doby.
Celkem 18 km

Neděle

Volný běh 16 km v tempu 5:05 min/km

Celkem týden 190 km.

 

Komentáře   

 
0 #4 dao 2014-03-27 18:28
Cituji petr:
jako zacatecnik se zeptam, co je MK? diky


MK - meziklus
Citovat
 
 
0 #3 dao 2014-03-27 18:28
Cituji Jiří Z.:
Ahoj Dane
Sleduji tvoje tréninky a nikdy nevidím že by si odpočíval. Jak regeneruješ když pořád běháš. Druhá věc je jak je možné s tvým objemem že se pak na závodě na Kanárských ostrovech tak rozbiješ v seběhu že nedokončíš závod. Jinak držím palce do dalších závodů. Jiří Z.


Odpočívám celkem pravidelně zhruba jednou za měsíc. Naposledy právě na Kanárech. Potom třeba tady: http://ultradao.cz/index.php/behani/trenink/292-trenink-27-1-9-2-hory-a-odpocinek
Nebo tady: http://ultradao.cz/index.php/behani/trenink/285-trenink-1-tyden-v-prosinci-odpocinek

Nad problémem seběhů jsem se pochopitelně zamýšlel a jako hlavní důvod vidím techniku. V tak těžkém a náročném terénu jako byl na TransGranCanari a prostě neumím běžet z kopce. Projevuje se velkou námahou při brždění, abych zvládl kamenitý terén a nezabil se. Svaly jsou neustále napnuté a musím pořád silou kontrolovat svůj pohyb dolů (izometrický stah?). Nejen že mě tam kde kdo předběhl, ale navíc jsem se na to mnohem více nadřel. Odpočnul jsem si jenom na pár kilometrech, kdy jsem opravdu mohl běžet.
Citovat
 
 
0 #2 petr 2014-03-27 13:52
jako zacatecnik se zeptam, co je MK? diky
Citovat
 
 
0 #1 Jiří Z. 2014-03-26 13:56
Ahoj Dane
Sleduji tvoje tréninky a nikdy nevidím že by si odpočíval. Jak regeneruješ když pořád běháš. Druhá věc je jak je možné s tvým objemem že se pak na závodě na Kanárských ostrovech tak rozbiješ v seběhu že nedokončíš závod. Jinak držím palce do dalších závodů. Jiří Z.
Citovat
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Plán akcí

Žádné události

Podobné články

Statistika

Návštěvníci
3
Články
245
Odkazy
20
Počet zobrazených článků
835738

Dlouhý běh - web jen o běhání

Fotky z Flickeru

Loading script and Flickr images