Trénink 1.-.7.6.2015: Zase horko. Vždyť je léto!

IMG 6494Fascinuje mě, jak se každoročně určitá část běžců nechá rozhodit příchodem teplého počasí. Žijeme ve vnitrozemí a šance na slušný letní teplo je tu vždy. Teplota je při běhu vnější faktor, který nelze ovlivnit. Lze se jen přizpůsobit. Příroda nám k tomu dala tělo, které to umí perfektně zvládnout. Horší to bývá s hlavou. Jistě existují jedinci, kteří prostě mají v horku problém a u některých je to prostě patologie, ale myslím, že jich nebude zas tak moc. Úplně nejlepší zpráva je, že horko lze natrénovat.

 

Jak? To je jednoduché. Začněte se na něj těšit a vyhledávejte ho. Jděte trénovat v horku. Těšte se teplé počasí. Nemusíte to přehánět s občerstvením – zkoušejte minimalismus i v tomto směru. Samozřejmě používejte mozek, pokud to jde.

Například:

  • jdu běhat na hodinu při teplotě 28°C, tak vodu neberu
  • poběžím 30 km asi za 2:30 – 3 hodiny, vezmu 0,5 litrovou láhev nebo si naplánuji cestu kolem studánky
  • běžím v horku závod na 100 km, tak musím mít vodu nejpozději po 5 km a liji ji na sebe i do sebe jak můžu 

Důvodem je, že při 100 km závodě tam budete nejméně 8 hodin, a i kdybyste se přetrhli, tak stejně nedokážete vypít dost vody, aby to nahradilo ztráty. Tady vám, ale pomůže předchozí trénink, kdy si tělo už zvyklo, že si musí vystačit s málem.

Všechno co jsem napsal, má důvod v sobotním závodě na SNR. Při něm bývá horko dost často a hodně lidí si na to stěžuje. Tentokrát jsem si zaběhl jen maraton, protože 20. června běžím v Salzburku Mozartovu stovku a chtěl bych uspět lépe než loni. V každém případě na maratonu se vedro dalo přežít celkem v pohodě. V 9 hodin ráno bylo příjemné počasí a ve 12 hodin, když jsem doběhl, tak se to dalo vydržet. Kuriózní bylo, že když jsem doběhl na poslední občerstvení, tak se mě obsluha ptá, jestli jsem nebloudil. Říkám, že ano a oni no už tady tři běželi a mají náskok 10 minut. Rozběhnu se a začíná vrtat v hlavě jak je to možné, když jsem celou trasu neviděl žádného soupeře a určitě jsem nebloudil déle jak 5 - 7 minut. V cíli opravdu byli již tři soupeři, kteří se vzápětí přiznali, že špatně odbočili a podle Garmina mají asi 39 km. No já měl podle Garmina asi 45,6 km. Očividně jsme každý šli naprosto rozdílné závody. Ovšem všechny závody, které se běžely v Novohradských horách byly v nádherné rozkvetlé přírodě.

Pondělí

Volný běh 23 km v tempu 5:19 min/km

Úterý

Volný běh 18 km v tempu 4:52 min/km. Ráno a večer běh do práce a z práce. Celkem 30 km

Středa

TEC – Líšeň 10,8 km, 36:46, 2 místo. Už to vypadalo, že to bude první místo, ale nakonec jsem o tři vteřiny prohrál s Jirkou Čípou. No bylo o tři vteřiny míň než minulý týden. Celkem 24 km.

Čtvrtek

Volný běh 12 km. Pracovní a jiné povinnosti mě trochu zabrzdily.

Pátek

Volný běh 15 km v tempu 4:55 min/km. Ráno a večer běh do práce a z práce. Celkem 28 km

Sobota

Silva Nortica Run – maraton, 3:14:58, 1. místo. Na Garminu bylo 45,6 km.

Neděle

Volný běh s Čipem 9 km.

Celkem za týden 171 km

 

 

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Plán akcí

Žádné události

Statistika

Návštěvníci
3
Články
243
Odkazy
20
Počet zobrazených článků
804921

Dlouhý běh - web jen o běhání

Fotky z Flickeru

Loading script and Flickr images