Trénink 7.12. – 13.12.2015: Meze růstu

IMG 3869Jasně, že se nechci plést do ekonomie nebo dokonce ekologistům do zpráv jako další Doomsayer. Píši o běhání a růstu výkonosti. Jak poznáte, že jste narazili na svoji hranici? Není to lehké, nedá se to poznat zrovna rychle, ale dobrá správa je, že to není definitivní. Průběh je asi dost podobný. Začnete běhat a rychle se zlepšujete. Přidáváte na tréninku a zdá se, že všechno jde správným směrem. Po 3 nebo 4 letech se podíváte na výsledky a zjistíte, že jste se za poslední rok nezlepšili. No jo, ale jsou tam různé objektivní důvody, například nemoc, zranění nebo prostě se nešlo věnovat trénování tak jak by to bylo optimální, kvůli rodinným nebo pracovním povinnostem. Jedem dál, ale další rok je to stejné nebo horší.

Přidáte na úsilí a nejenom, že se nelepšíte, ale ještě se zhoršíte. Smutné je, že to může trvat opravdu dlouho, než zjistíte pravý stav věcí, ale nejdůležitější bude rozhodnutí, co s tím. Máte několik možností. Například se nadále jen udržovat a počítat s postupným zhoršováním. To je logické a nejen kvůli tomu, že vám tělo poctivě počítá čárky od narození, ale i proto, že pokud zůstává zátěž na stejné úrovni, tak organizmus funguje více efektivně a stejný trénink vede k menší cílové výkonnosti.

Mnohem zajímavější je ovšem vytvořit tělu nový impulz, který vám umožní posunout se dál. Pro mě takovým impulzem byl před 10 roky přechod na vysoké objemy v pomalém tempu. Tenhle impuls se už u mě vyčerpal. O moc víc objemu už neuběhnu a hlavně efekt na zlepšení je dost malý. Navíc jsem poslední 3 roky velmi často bojoval s únavou, na kterou jsem nebyl před tím moc zvyklý. Novým impulsem do této sezóny (nová sezóna už dávno začala :-O) je pro mě výrazně větší důraz na tempovou vytrvalost a pochopitelně obecnou vytrvalost chci zachovat – jsem ultramaratonec, néé. Co si od toho slibuji? Hlavně lepší tempovou výdrž od maratonu po 100 km a tím i lepší čas. Uvidíme. Třeba ještě nepatřím do důchodu.

Pondělí

Volný běh 18 km – odpočinek po Býčí skále

Úterý

Běh 32 km v tempu 5:19 min/km

Středa

Tempo 3 x 7 km v tempu 3:35 min/km s pauzou 2:30 mch. Celkem 35 km

Čtvrtek

Běh 32 km v tempu 5:10 min/km

Pátek

Volný běh 11 km

Sobota

BBP – Vranov 8,8 km, 1. místo, 00:30:57. Docela jsem pociťoval únavu hlavně na začátku a do kopce. Rozběhlo se to asi až po 3 km.

Neděle

Volný běh s Čipem 11 km

 

Celkem za týden 156 km

 

Komentáře   

 
0 #2 Super User 2015-12-17 22:03
Doufám, že ano.
Cituji Lada:
Ahoj,

Poběžíš Pernou?

Lada
Citovat
 
 
0 #1 Lada 2015-12-17 21:50
Ahoj,

Poběžíš Pernou?

Lada
Citovat
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Plán akcí

Žádné události

Statistika

Návštěvníci
3
Články
241
Odkazy
20
Počet zobrazených článků
770517

Dlouhý běh - web jen o běhání

Fotky z Flickeru

Loading script and Flickr images