Trénink 22.2. – 13.3.2016: Odpočinek, hory, lyžování, únava

hory1Tak jsem si dal malou pauzu od psaní. Byla to mimo jiné i proto, že jsem měl tak trochu pauzu od běhání. Ne, že bych neběhal, ale běhal jsem jen, tak „trochu“ abych si odpočinul, zalyžoval a potom se vzpamatoval z toho odpočinku a lyžování. V týdnu po maratonu v Moravských Budějovicích jsem se necítil moc skvěle a už jsem se viděl v Livignu(It) na sjezdovkách. Za celý týden, ve kterém byla i cesta do Livigna, kdy jsem měl pauzu, se kilometráž zastavila na 115 kilometrech.

Další týden měl pravidelný rytmus denního lyžování po nádherných sjezdovkách v Livignu a podvečerního výklusu, který byl na úrovni 10 – 12 km. Protože jsem doma zapomněl nabíječku pro svého Garmina 920, tak jsem konec týdne musel změřit pomocí mobilu, který mé poklusávání drze poslal na Facebook. Co se týče samotného běhání, tak člověk, který zkoušel po celodenním slalomu ve výškách od 1800 do 3000 metrů si zaběhat, mi dá za pravdu, že to není nic jednoduchého. Nohy se pohyblivostí podobají dřevěným protézám a největší radost mám, když si na pokoji otevřu pivo. Za celý týden jsem naběhal necelých 70 km.hory2

Bohužel několikaletá zkušenost říká, že po dovolené na lyžích nejsem týden schopný pořádně běhat. Tréninkový týden od 7.3 do 13.3 tento neblahý fakt jen potvrzuje. Pondělní trénink od délce 30 km ve velmi volném tempu 5:20 min/km mi dal zabrat jako, kdybych běžel nejmíň dvojnásobně dlouhou trať a moje stehna se prostě odmítali přizpůsobit něčemu, tak divnému jako běhání. Musel jsem poopravit své tréninkové plány, protože tempový trénink, který měl být už v úterý, jsem prostě nemohl zvládnout. Situace trvala a tak jsem klusal i ve středu a ve čtvrtek. To byl ostatně první den, kdy jsem měl pocit, že se situace začíná zlepšovat. Na sobotu jsem plánoval 10 km na BBP v Modřicích a tak jsem v pátek jenom 10 km vyklusal.

Sobotní desítka v Modřicích dostála celkem příjemné změny a prodloužení. Původně se běhaly tři okruhy a celková délka závodu byla asi 9,7 km, což znehodnocovalo výkon, pokud by jeden chtěl běžet opravdu desítku. Navíc trasa vedla kousek po státní silnici s velkým provozem a seběh z ní byl trošku krkolomný. Pochopitelně oproti ostatním závodům BBP jsou Modřice procházkou rozkvetlou alejí, ale takové zlomy na trase negativně ovlivní výsledný čas. Okruh byl změněn a běží se 4 krát. Celkovou délku změřily moje hodinky na 10,15 km, což dává mnohem věrohodnější informaci o čase na 10 km, akorát se to nedá porovnávat s minulými ročníky. Nebudu dál plýtvat místem na popis trati, jen konstatuji, že je lepší. Na svoje účinkování, vzhledem k prošlému tréninkovému týdnu, jsem byl docela zvědav. Hned po startu byla IMG 7117příjemná změna, protože oproti většině posledních závodů jsem stíhal běžet na čele. Normálně mi kluci utekli a já je už nemohl dohnat. Tentokrát to šlo až do pátého km, který byl mimochodem za 15:44, což bylo lepší než můj loňský výsledek na dráze. Pak jsem do malého kopečka, který byl na začátku okruhu, neudržel skupinu a začal ztrácet. V posledním kole se dokonce projevily problémy se stehny, které mě drželi celý týden, ale výsledný čas 32:26 je výborným výsledkem vzhledem k okolnostem, který navíc odpovídá mému dráhovému maximu z minulého roku.

Celkem za týden 146 km.

To co zbývá dořešit je můj stav po návratu z vysokohorské dovolené. Může za to lyžování nebo pobyt ve výškách 1800 a více? Nebo kombinace těchto skutečností? Nevím, ale podle tréninkového deníčku mě to potkává s pravidelností jevu El Nino.

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Plán akcí

Žádné události

Podobné články

Statistika

Návštěvníci
3
Články
245
Odkazy
20
Počet zobrazených článků
835721

Dlouhý běh - web jen o běhání

Fotky z Flickeru

Loading script and Flickr images