Zpět k tréninku

IMG 7181Tak se po delší době vracím k zápisu svých tréninků na web. V samotném tréninku jste o moc nepřišli, protože kromě závodění jsem jen odpočíval. Co taky dělat jiného, když po návratu z Comrades a Salzburku, jeden týden odběhám MUM – 7 maratonů v 7 dnech a další týden jsem se proběhl na miniTMMTR, který se běží jako light 100 km varianta mé oblíbené 100 mílovky. Když to shrnu do časové posloupnosti: 18.6. Mozart 100 - Salzburk, 22.6 TEC - Palačák a opět obnovení bolesti paty na pravé noze. To vedlo k odpočinku a vynechání půlmaratonu v Olomouci. 3.7. začínal MUM a 16.7. TMMTR.

K tréninku jsem vrátil v týdnu po TMMTR, kdy mě pata už skoro nebolela a tak jsem se rozhodl zaběhnout v Pisárkách další závod TEC. Nejenom, že mi to moc nešlo, ale navíc mi opět po 3 kilometrech něco ruplo v patě a druhou polovinu závodu jsem se už hodně trápil.
068Naštěstí se to třetí den zklidnilo a tím pádem jsem v pátek otestoval, jak jsem na tom tempově a zaběhl si tréninkovou desítku v tempu 3:40 min/km. Víkend byl pochopitelně „výklusový“. Ovšem poslední červencový týden jsem se rozhodl pro návrat k pořádnému tréninku. Základem mělo být tempo, které nepůjde pod 3:30 min/km, aby moje pata vydržela. Tedy ne, že by nebolela, ale dá se to vydržet. Když už jsme u toho stěžování, tak se mi projevil další problém na chodidlech a to hlavně na tom levém. Je to bolest nervu na zánártních
kůstkách (metatarzech). Studováním a pozorování jsem zjistil, že je to následek mé propadlé příčné klenby, kdy dojde při běhu ke skřípnutí nějakého nervu. Bolest je to při každém došlapu dost děsná. Když mě to chytlo při 30 km výklusu už na 15 kilometru, tak ta druhá polovina bylo čisté utrpení, kdy jsem počítal každý krok. Řešení se našlo. Tejpovací páska přes zánártí udrží chodidlo v provozu IMG 7389schopném stavu. Taky je to lepší v klasických úzkých typech bot jako jsou Adidas Boston, které pro mě staly o hodně atraktivnější botou než doposud. Všechno má i své proti. Tejp mi čas od času udělá díru na mém deformovaném haluxu, což se potom docela dlouho hojí. Začal jsem cvičit chodidlo, takže se to snad časem zlepší.

 

 

Trénink 24.7 – 30.7.2016

Pondělí

Ráno a večer volný běh do práce a z práce 12 km. Tempový trénink 10 + 6 km v tempu 3:37 min/km. Celkem 24km

Úterý

Dlouhý běh 42 km v tempu 5:20 min/km

Středa

Ráno volný běh do práce. Odpoledne stupňovaný běh 22 km. Maximum 3:32 min/km

Čtvrtek

Volný běh 21 km v terénu. Původní plán byl jiný, ale díky únavě byla změna na odpočinkový trénink

Pátek

Ráno volný běh do práce. Odpoledne 25 km tempo 4:00 min/km.

Sobota

Volný běh 13 km

Neděle

Volný běh 13 km

 

Celkem za týden 201 km

 

Za měsíc červenec 807 km

 

Galerie fotek z TMMTR

 

 

 

 

Komentáře   

 
0 #2 Libor 2016-08-13 06:08
Ahoj, podobný problém s bolestí chodidla jsem vyřešil speciální vložkou vypodloženou na míru od Mudr.Marka,Napr apathy Brno.
Odkaz :www.naprapathy.cz
Doporučuji se nechat vyšetřit,zjisti t svoje disfunkce a domluvit se na řešení.
Zdraví Libor z Blanska
Citovat
 
 
0 #1 petra 2016-08-04 06:12
Ahoj, taky se trápím s bolestí paty ve klenbě nohy. Jak jsi to řešil ty?
Citovat
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Statistika

Návštěvníci
3
Články
241
Odkazy
20
Počet zobrazených článků
770526

Dlouhý běh - web jen o běhání

Fotky z Flickeru

Loading script and Flickr images